سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه قهوه ویتنامی

اولین باری که من یک قهوه ویتنامی را تهیه کردم و به روش سنتی سرو کردم ، در همه مکان ها ، کلرادو اسپرینگز بود. ما در حال بازدید از دوستانی بودیم که معلوم شد که یک رستوران عالی ویتنامی است که کاسه های بزرگ و طعم دار فسفو و سیب زمینی های کباب شده ویتنامی را با نودل برنج سرو می کند (ما یک سالاد ماکارونی مشابه ویتنامی را با تکه های گوشت خوک خیس سرو می کنیم). غذا عالی بود ، اما با هوس کردن ، من یک فنجان قهوه داغ ویتنامی (cà phê s?a nóng) سفارش دادم و قلاب کردم!


قهوه ویتنامی در روز خنک غنی ، طعم دار ، شیرین و بی نقص بود ، اما روش تهیه و سرو قهوه همان چیزی است که واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد. قهوه با لایه ای از شیر تغلیظ شده در انتهای یک لیوان ضخیم و شفاف و کوچک ، همراه با یک فیلتر استنلس استیل Phin ویتنامی در بالای صفحه قرار گرفت.

قهوه قبلاً داخل لیوان می ریخت و با شیر تغلیظ شده مخلوط می شد. دوست من ، فیلیپ دستور داد یک قهوه یخ زده ویتنامی (cà phê sua dá) ، بنابراین او همان تنظیم را به همراه یک لیوان دیگر پر از یخ کرد. وقتی قهوه های ما به صورت قطره ای انجام شد ، آنها را به هم زدیم تا قهوه و شیر تغلیظ شده را با هم مخلوط کنیم ، و ماین آماده لذت بردن بود. فیلیپ قهوه خود را درون لیوان پر از یخ و ولیلا ریخت!

به عنوان معتادان قهوه حتی قبل از این تجربه ، ما مجبور شدیم برای خرید برخی از آن فیلترهای قهوه از استیل ضدزنگ سبک ویتنامی (فیلترهای فین) به یک بازار آسیایی در شهر برویم تا بتوانیم دستور قهوه ویتنامی خود را تهیه کنیم.

ما همچنین به برخی از قهوه های ویتنامی که از رستوران استفاده می کرد ، دست خود را گرفتیم. شیر تغلیظ شده نام تجاری Longevity است - فیلیپ گفت که او سالهاست از همین مارک استفاده می کند! درمورد قهوه ویتنامی Trung Nguyen که دارای ویتنامی است ، عطر و طعم بسیار غنی و فقط با یک اشاره کوچک از عطر و طعم فندق دارد.


در اینجا آنچه شما نیاز دارید:

     3 قاشق غذا خوری قهوه ویتنامی (ما از مارک Trung Nguyen استفاده کردیم)
     1-3 قاشق غذاخوری شیر تغلیظ شده ، بسته به ترجیح شما (از مارک طول عمر استفاده کرده ایم)
     6-8 اونس بسته به قدرت قهوه مورد نظر خود ، آب نزدیک به نقطه جوش است


ما برای تهیه این دستور قهوه ویتنامی از مارک قهوه Trung Nguyen استفاده کردیم ، اما شما می توانید از هر نوع قهوه کباب خوب فرانسه نیز استفاده کنید.

فیلترهای قهوه ویتنامی Phin ما اندازه 6 اونس هستند ، اما بسته به نیاز شما برای تهیه آب ، اندازه های مختلفی دارند. روش دیگر ، می توانید از پرس قهوه فرانسه یا روش قهوه قطره ای مورد علاقه خود استفاده کنید.

3 قاشق غذاخوری قهوه زمین را اندازه بگیرید و آن را به طور مساوی در صافی پخش کنید.


فیلترها را تکان ندهید و قهوه را فشرده نکنید ، یا زمین قهوه درون سوراخ های فیلتر قهوه ریخته و سوراخ ها را وصل می کند! نتیجه این خواهد بود که قهوه برای قطره ای برای همیشه طول می کشد ، یا ممکن است زمین ها فیلتر را کاملاً مسدود کنند. فیلتر فلزی را به آرامی در بالای قهوه قرار دهید.

1-3 قاشق غذاخوری شیر تغلیظ شده را درون لیوان قهوه یا لیوان ضد حرارت خود بریزید.


6 اونس آب جوش نزدیک را اندازه بگیرید. اگر دوست ندارید قهوه خود را با چنین لگد محکم در شلوار ، از 8 اونس استفاده کنید.

دو قاشق غذاخوری آب گرم را درون صافی بریزید و 5 ثانیه صبر کنید تا قهوه "شکوفا" شود. هنگامی که آب CO2 را از قهوه آزاد می کند ، شکوفه بخشی از روند تولید قهوه است و زمینه ها گسترش می یابند.


بعد ، برای فشردن قهوه شکوفه ، به آرامی روی فیلتر فشار دهید. این کار به کاهش سرعت قطره در هنگام استفاده از تمام آب کمک می کند و همچنین باعث ایجاد قهوه خوش طعم تر می شود.

با استفاده از این مراحل ، می توانید به زمان تولید مطلوب برسید. به گفته این ، حالا بقیه آب را به آرامی درون صافی بریزید و قهوه شروع به ریختن درون فنجان یا لیوان شما خواهد کرد.


حدود 5 دقیقه صبر کنید تا قهوه دم کردن قطره را تمام کند!


صافی را برداشته و هم بزنید تا در شیر تغلیظ شده مخلوط شود. مقدار شیر تغلیظ شده شما استفاده می کنید یک تصمیم بسیار شخصی است اما در اینجا توصیه های شخصی من است:

     1 قاشق غذاخوری شیر تغلیظ شده را برای یک قهوه معمولی شیرین کنید
     2 قاشق غذاخوری شیر تغلیظ شده برای یک قهوه شیرین
     3 قاشق غذاخوری شیر تغلیظ شده شیرین؛ قهوه شما به شیرینی سخت قهوه کارامل نزدیک تر خواهد شد ، و گاهی اوقات با این کار اشتباه نیست!


از قهوه داغ ویتنامی خود (cà phê s?a nóng) لذت ببرید! برای تهیه یک قهوه یخ زده ویتنامی (cà phê sua dá) ، یکبار قهوه خود را بر روی یک لیوان یخ ریخته و یک بار آن را دم کرده و هم بزنید.